check Gode anmeldelser        check God kundeservice         check Nem og hurtig handel          check Tryghed i handlen          check e-mærket.dk 

Fragt og Levering

 

Velkommen til e-Gear.dk som er vores danske webshop med salg af softwareprodukter og hardware produkter til private og erhverv. Vores koncept er en smule anderledes i forhold til traditionelle webshops som udelukkende forhandler "fysisk" produkter eftersom næsten alle vores softwareprodukter forhandles og distribueres "elektronisk".

 

Men hvad betyder det?

Kort fortalt, så har vi meget få fysiske produkter på lager som vi afsender til vores kunder - derimod har vi alle vores softwareprodukter, indtastet som licensnøgler, i en stor database som afsender selve softwareproduktet i elektronisk form til dig efter du har gennemført din bestilling (det kaldes i fagsprog ”Electronic Software Downloads). 


Det betyder blot, at vi er i stand til at sende dig hele dit indkøbte softwareprodukt i en e-mail. Denne e-mail indeholder alle de oplysninger du behøver for at få glæde af dit softwareprodukt.

 

Leveringen af "elektroniske" softwareprodukter trin for trin

Efter du har bestilt og betalt et softwareprodukt via e-Gear.dk sker følgende:

1. En e-mail med en licensnøgle til det softwareprodukt som du har købt bliver afsendt til den e-mail adresse du har oplyst.

2. Samme e-mail indeholder også et download-link som du blot skal klikke på og du kan derefter downloade installationsfilen til softwareproduktet til din computer (eller linket vil henvise dig til en sikker side, hvor du skal registrere dit softwareprodukt).

Så det "eneste" du modtager, og behøver at modtage, er en licensnøgle og en installationsfil til det softwareprodukt som du har købt.

BEMÆRK - i nogle tilfælde vil det download-link du modtager ikke downloade en installationsfil til din computer, men derimod vil det være et link til en online service hos producenten af softwareproduktet - denne online service hjælper dig med din registrering af dit softwareprodukt inden du kan downloade installationsfilen.

For at gøre installation og registrering af dit softwareprodukt så nemt for dig som muligt, har vi i en mange tilfælde lavet installationsguider og vejledninger som med grundig tekst og grafik viser hvordan du hurtigt kommer i gang med dit softwareprodukt.

Det er vores fornemmeste opgave at gøre køb og installation af softwareprodukter som nemt som muligt for dig - har du de mindste problemer eller spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte vores support - vi svarer så hurtigt vi kan!

Du finder alle vores kontaktoplysninger her

 

Forsendelse & levering af "fysiske" produkter

Til levering af "fysiske" produkter anvender vi PostNord, GLS og i få tilfælde andre, mindre distributører. Vi leverer til næsten hele Danmark, men kun til fastlandet og bro-faste øer. Kontakt os venligst, hvis du ønsker at bestille til en ø som ikke kan tilgås via bro.


Vi leverer IKKE til udlandet.

I langt de fleste tilfælde vil du som kunde, efter din bestilling, modtage et "Track and Trace" nummer så du kan spore din forsendelse.

Er du usikker på din levering eller mener der er sket en fejl i forbindelse med leveringen, så tøv ikke med at kontakte os på telefon, livesupport eller e-mail - du kan se vores kontaktoplysninger på denne side:

Du finder alle vores kontaktoplysninger her

 

Er der minimumskrav til min ordre?

Nej, der er ingen produkter som kræver du bestiller flere end ét softwareprodukt. Vær dog opmærksom på, at bestilling af softwarelicenser i meget store kvantum kan kræve en særaftale med vores salgsafdeling, så vi kan garantere en specifik leveringsdato.

 

Får jeg en bekræftelse på mit køb?

Ja, som nævnt i punkt 1 ovenfor sender vi altid en e-mail indenfor få minutter som indeholder en bekræftelse på din bestilling. Hvis du har købt et fysisk produkt i vores shop vil du ligeledes modtage en e-mail med en oversigt over din bestilling.

 

Kan I levere uden for Danmark?

For at besvare dette spørgsmål korrekt skal vi skelne mellem "elektroniske" produkter og "fysiske" produkter - se forklaring og svar her.

Ved køb af "elektronisk" produkt:

Ja, vi kan i princippet levere til kunder over hele verden eftersom distributionen er "elektronisk" og via e-mail.

Vi er dog underlagt en geografisk begrænsning som tilsiger, at vi ikke må forhandler vores softwareprodukter uden for den Europæiske Union eller EØS (Europæisk Økonomisk Samarbejdsområde).

Det er derfor ikke muligt at bestille softwareprodukter fra vores shop, hvis du er bosiddende uden for EU/EØS.

Alle bestillinger fra IP-adresser uden for EU/EØS bliver afvist. Derudover bliver alle betaling med kreditkort og via andre betalingsløsninger automatisk afvist, hvis kreditkortet eller betalingsløsninger er registreret uden for EU/EØS.


Ved køb af "fysisk" produkt:

Vi leverer til næsten hele Danmark, men dog kun til fastlandet og bro-faste øer. Kontakt os venligst, hvis du ønsker at bestille til en ø som ikke kan tilgås via bro.

 

Hvorfor blev min betaling afvist?

I de fleste tilfælde vil dette skyldes en afvisning via den tekniske beskyttelse imod bedrageri som vi har implementeret som et ekstra lag af sikkerhed i vores shop.

Alle transaktioner bliver analyseret og hvis der er mistanke om "fraud" eller misbrug via betaling med stjålne kreditkort, så afvises betalingen automatisk.

Bemærk, at hvis du er geografisk placeret på en IP-adresse uden for EU/EØS, så vil din bestilling automatisk blive afvist. Hvis du mener der er tale om en fejl fra vores side, så tøv ikke med at kontakte vores support og vi vil løse sagen så hurtigt vi kan.

Du finder alle vores kontaktoplysninger her

 

Skal jeg betale for fragt?

For at besvare dette spørgsmål korrekt skal vi skelne mellem "elektroniske" produkter og "fysiske" produkter - se forklaring og svar her.


Ved køb af "elektronisk" produkt:


Det korte svar er nej. Vi har ingen omkostninger med afsendelse af din ordre eftersom alt bliver leveret "elektronisk" via e-mail.

Det eneste vi kræver er, at du udfylder din e-mail adresse korrekt, så vil du kort tid efter din bestilling modtage alle de nødvendige informationer omkring det bestilte softwareprodukt i din indbakke - hvilket er din unikke softwarelicensnøgle og installationsfil til installationen af softwareproduktet på din computer eller mobiltelefon.


Ved køb af "fysisk" produkt:

Ja, hvis du bestiller et fysisk produkt i vores shop har vi et forsendelsesgebyr på 49 DKK. Hvis du bestiller for over 999 DKK, så frafalder dette gebyr.

 
Er der skjulte gebyrer?

Nej. De priser du ser på vores softwareprodukter er de priser du betaler ved din bestilling. Ved køb af et "fysisk" produkt er forsendelsesgebyret klart angivet ved siden af prisen.

Vi påfører hverken gebyrer på betaling via kreditkort, PayPal, faktura, bankoverførsel eller andre betalingsformer.

 

Skal jeg betale 25% i moms

Ifølge gældende europæisk lovgivning skal alle private forbrugere i den Europæiske Union betale den momssats som er gældende i det pågældende medlemsland hvorfra købet foretages. Den moms som du betaler på bestillinger i vores shop afregner vi med "SKAT" og følger loyalt dansk lovgivning på området.

Er du privatkunde skal du derfor betale 25% på alle køb i vores shop.

Alle vores priser er inklusiv moms, så du tydeligt kan se hvad produktet koster for dig som privatkunde. Er du erhvervskunde eller virksomhed med et gyldigt momsnummer kan du foretage en bestilling uden moms.

Det er vigtigt du oplyser din virksomheds korrekte momsnummer, hvis du vælger at handle som virksomhed hos os - vær opmærksom på, at vi tjekker alle bestillinger afgivet på denne måde og forbeholder os retten til at afvise bestillinger som indikerer misbrug eller bedrag.

 

Hvordan bestiller jeg softwareprodukter hos e-Gear.dk?

Vi har gjort alt for at gøre det nemt for dig at købe softwareprodukter hos os. Du skal blot finde det softwareprodukt du ønsker at bestille og læse produktbeskrivelsen igennem, så du er sikker på du har valgt korrekt. For at købe produktet skal du starte med at klikke på knappen "LÆG I KURV". Du vil blive bedt om at indtaste oplysninger så som navn, e-mail adresse, telefonnummer og andre oplysninger som vi skal bruge til at gennemføre din ordre i overensstemmelse med gældende svensk lovgivning. Inden du gennemfører din bestilling og køb vil du have mulighed for at gennemlæse og acceptere vores købsvilkår.

Efter du har accepteret vores købsvilkår vil du blive viderestillet til sikre og krypterede betalingsløsninger - vi anvender kun pålidelige betalingsløsninger fra NETS, Teller, VISA, MasterCard, PayPal og lign.

 

Hvem opbevarer mine betalingsinformationer?

Vi har gjort alt for at gøre det nemt for dig at købe softwareprodukter hos os. Du skal blot finde det softwareprodukt du ønsker at bestille og læse produktbeskrivelsen igennem, så du er sikker på du har valgt korrekt.

For at købe produktet skal du starte med at klikke på knappen "Læg Varen i Din Kurv".

Du vil blive bedt om at indtaste oplysninger så som navn, e-mail adresse, telefonnummer og andre oplysninger som vi skal bruge til at gennemføre din ordre i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning. Inden du gennemfører din bestilling og køb vil du have mulighed for at gennemlæse og acceptere vores købsvilkår.

Efter du har accepteret vores købsvilkår vil du blive viderestillet til vores sikre og krypterede betalingsløsning - vi anvender kun pålidelige betalingsløsninger fra NETS, Teller, VISA, MasterCard, PayPal, Trustly, Mobile Pay og lign

 

Hvem opbevarer mine betalingsinformationer?

Din transaktion er mellem dig og den sikre betalingsløsning som du betaler med f.eks. VISA eller PayPal. Vi vil aldrig gemme dine oplysninger, eller videregive til tredjemand, og vil ikke kontakte dig, medmindre du kontakte os med en forespørgsel.

Dine kreditkortoplysninger bliver ikke opbevaret eller gemt af en tredjepart.

 

Kan jeg bede om tilbagebetaling?

Vi anbefaler kraftigt, at du downloader og tester softwareproduktet inden du afgiver din bestilling. Det er altid muligt at downloade en prøveversion af vores softwareprodukter direkte fra producentens hjemmeside, så du kan afgøre, om det er relevant for dine behov og opfylder dine krav.

Hvis du er tilfreds med din prøveversion af softwareproduktet, kan du placere din bestilling. "Electronic Software Downloads" kan ikke blive refunderet.

Aktiverede licensnøgler kan ikke refunderes, da licensnøglen nu er kundens ejendom og kan ikke videresælges eller genbruges.

 

support banner     e-mærket banner

Support

Har du behov for teknisk support eller har du spørgsmål til de produkter som vi forhandler på e-Gear.dk?
Så er du meget velkommen til at kontakte os. Dog skal du være opmærksom på
hvad din problemstilling er, og hvordan du så skal tage kontakt.

 

 

Juridiske oplysning

e-Gear.dk
SoftwareNerds ApS.
Workspace Haslegården, Haslegårdsvej 8-12
8210 Aarhus V
Danmark


CVR: 38508474
(e-Gear.dk er ejet af SoftwareNerds ApS)