Trust Ecommerce Europa

 

Ecommerce Europe Trustmark er et europæiske initiativ som skal stimulere grænsekrydsende online handel ved at yde en bedre beskyttelse for forbrugere og handlende. Trust Ecommerce Europa er i princippet et fælles europæisk regelsæt som online butikker i hele Europa kan tilslutte sig og er dermed forpligtet til at følge dette regelsæt ufravigeligt.

Fordelen er, at du som forbruger i Europa trygt kan placere køb i online butikker udenfor dit EU-land velvidende, at den online butik du handler i er forpligtet til at følge alle gældende regler for online handel som f.eks. at købet leveres til tiden, er 100% ægte/originalt, at der ydes efterfølgende support eller hjælp og lign.

For online butikken er det værdifuldt at kommunikere til potentielle kunder, at man tager online handel og kundepleje meget seriøst og er forpligtet til at gøre sit for at handlen mellem butik og kunde er professionel.

 

Her er lidt grundlæggende information om initiativet på nuværende tidspunkt:

 

- Trust Ecommerce Europa har pt. 25.000 online butikker tilknyttet i Europa

 

- Flere end 10.000 online butikker med nationalt trustmark (i Danmark er det e-mærket og e-Gear.dk har forpligtet sig til både Trust Ecommerce Europa og e-mærket)

 

- Dedikeret service til kundesupport og klagebehandling i forhold til køb

 

- Alle tilknyttet online butikker bliver løbende overvåget for at bibeholde en reel værdi i Trust Ecommerce Europa initiativet



Således fungerer Trust Ecommerce Europa

 

Ecommerce Europe Trustmark beskytter dig, når du foretager et indkøb gennem en online butik i et andet EU land og der f.eks opstår en problemstilling eller klagesituation. Hvis du ser Ecommerce Europe Trustmark på den online butik, som du besøger, betyder det at virksomheden bag har afgivet et løfte om at fungere under overholdelse af Ecommerce Europe Code of Conduct og at garantere etiske standarder på det digitale marked.

Skulle der opstå en sag, der involverer køb af deres produkter og/eller serviceydelser, giver disse firmaer med Trustmark dig valgmulighed for at indgive klager gennem Trustmark Service Centre uden omkostninger, hvis deres egen kundesupport ikke har været i stand til at løse problemet inden for rimelig tid.

I tilfælde af en forbrugerklage tilvejebringer Trustmark Service en løsning i mindelighed. Det gør det muligt for dig som kunde at opnå en afgørelse på en let og hurtig måde. Trustmark Service Center giver dig assistance til at komme frem til en aftale med firmaet. Hvis der ikke er nogen løsning på dit klagemål, vil det ikke medføre nogen lovmæssig konsekvens for dig. Du kan efterfølgende søge juridisk assistance og det står dig frit for på anden måde at fortsætte din klage ad retslig vej.

 

Læs mere om dine muligheder på den officielle side for Ecommerce Europe Trustmark, der ligeledes indeholder en formular til indgivelse af klage, samt et gratis telefonnummer til en forbruger service online: