Vi har skrevet denne lille guide for at hjælpe de af vores brugere som har et antivirusprogram fra AVG installeret og som er berørt af de problemer som den seneste AVG-opdatering har resulteret i. Guiden hjælper med at genskabe adgang til din netbank og er forklaret i få trin.
En stor del af vores AVG-brugere, og brugere af AVG Free, har i 2019 oplevet at adgangen til deres netbank bliver blokeret af deres AVG-program i browserne Internet Explorer og Edge. Vi har været i dialog med AVG for at få belyst problemstilling, så vi kan hjælpe vores brugere med en løsning.
Følgende løsning har løst problemstillingen i langt de fleste tilfælde.
1. Klik på ”Menu” i topmenuen og derefter på ”Indstillinger”.
2. Vælg ”Komponenter” i menuen til venstre og klik derefter på ”Tilpas” ud for Webskjold.
3. Vælg ”Undtagelser” i menuen til venstre. Indtast eller kopier/indsæt adressen på den hjemmeside der giver problemer og klik derefter på knappen ”Tilføj” for at føje den til listen over undtagelser.
Du har nu deaktiveret Webskjoldet i dit AVG-program og du vil nu opleve, at din netadgang til din netbank er genskabt. Så vidt vi er blevet orienteret af AVG, så skyldes det at deres Webskjold blokerer for NemID-funktionen som alle bankkunder i Danmark skal bruge til at logge på deres netbank.
Det virker forsat ikke!
Afhjalp guiden ikke på problemet anbefaler vi at du vælger at installere en ny internetbrowser på din computer. Herunder har vi lavet link til både Mozilla Firefox eller Google Chrome - begge internet browsere er gratis at bruge: