I denne guide vil vi hjælpe dig med at løse de problemer som kan opstå med antivirusprogrammet Avast og blokering af adgang til din netbank.
En stor del af vores Avast-brugere, og brugere af Avast Free Antivirus, har i 2019 oplevet at adgangen til deres netbank bliver blokeret af deres Avast-program i browserne Internet Explorer og Edge.
Følgende løsning har løst problemstillingen i langt de fleste tilfælde.
Sådan gør du
Åbn din udgave af Avast (i den guide bruger vi Avast Free Antivirus). Via hovedmenu af Avast skal du på venstre liste klikke på "Beskyttelse".
Under "Beskyttelse" skal du klikke på "Primære skjolde".
Via "Primære skjolde" skal du under "Webskjold" klikke på knappen "TIL".
Du skal nu angive hvor lang tid du ønsker at deaktivere Webskjoldet.
Et dialogvindue beder dig bekræfte at du ønsker at deaktivere Webskjoldet. Klik på "Ja".
Webskjoldet i din udgave af Avast er nu deaktiveret og det løser problemet med blokering af adgang til netbank i browseren Internet Explorer og Edge.
Det virker forsat ikke!
Afhjalp guiden ikke på problemet anbefaler vi at du vælger at installerer en ny browser på din computer. Herunder har vi lavet link til enten Mozilla eller Google Chrome